wtorek, 10 grudnia 2013

#290 WKKM 27: Thor



     Sam jestem w szoku, ale powiem krótko: ten komiks naprawdę mi się podobał!
     Dan Jurgens był dla mnie tylko i wyłącznie rysownikiem Supermana. Nie miałem bladego pojęcia, że gość jest tak płodny i tworzy nie dość że dużo, to jeszcze do tego zarówno okładki, jak i plansze oraz scenariusze. Pewnie gdybym dostał taką szansę też byłbym równie pracowity, bo to po prostu wspaniały sposób na życie.
     Jego scenariusz ma cechy, które każdemu miłośnikowi historyjek obrazkowych powinny przypaść do gustu. Uwaga, miłośników historyjek obrazkowych, nie poszukiwaczy wyższych poziomów artyzmu. Ci pewnie nic w tym komiksie nie znajdą, ale tez nie jest to komiks robiony z myślą o nich.
     Thor, główna postać tejże powieści zostaje pokonany przez Niszczyciela, ale oczywiście tak naprawdę nie umiera, no jakże by mógł. To nam jednak nie przeszkadza, bo tak naprawdę historyjka napisana jest naprawdę fajnie. Dużo się dzieje, pojawia się cała gama różnorodnych postaci, a do tego sam pomysł przewodni jest dość przekonujący i ciekawy. Ja bawiłem się przy lekturze bardzo dobrze, wciągła mnie i odstawiłem komiks dopiero po dojściu do ostatniej planszy, gdzie przeżyłem chwile grozy, ale o tym później.
      Romita im starszy, tym lepszy. W przeciwieństwie do komiksu otwierającego Wielką Kolekcję tutaj jego ilustracje sprawiają znacznie lepsze wrażenie. Faceci są wielcy jak góry, kiedy się naparzają to prawie czuć falę uderzeniową. Na planszach dzieje się dużo, sa bajeranckie kadry, na których chce się zostać na chwilę dłużej, jest różnorodnie, kolorysta bardzo fajnie daje rade, słowem, szata graficzna pomimo swoich piętnastu lat daje radę i cieszyła moje oko.
     Na końcu albumu, o wspomniana grozo, nie ma informacji o kontynuacji, co mnie bardzo niepokoi, bo przecież tak naprawdę całą opowieść nie dobiegła do finału.  A ja chciałbym go poznać, bo napięcie zostało nieźle zbudowane i szykuje się ostra zabawa.  Polecam, nie powinniście się zawieść.
     PS: Niech jakiś bardziej doinformowany zawodnik mnie pocieszy i powie, że dalsza część tej historii pojawi się na łamach Wielkiej Kolekcji.

11 komentarzy:

Jaroslaw_D pisze...

No niestety podobno się dalsza część nie ukaże w kolekcji, także cię nie pocieszy nikt ;)

Tomek pisze...

No to to jest jakieś dno. Kto dobiera te tytuły? Dawać mi go tu zaraz :/ Gnioty jakieś wpuszczają, a dobrego komiksu dla szarego ludu nie zmieszczą, jestem oburzony.

Anonimowy pisze...

Nie będzie kontynuacji? Lipton, a komiks mi się naprawdę spodobał

Anonimowy pisze...

Kontynuacja dostępna od zaraz:

http://multiversum.pl/p/1039/6828/thor-by-jurgens-and-romita-jr-vol-02-sc-marvel-comics-tomy-sc-tpb-i-gn-oraz-hc.html

Tomek pisze...

Heh, owszem, w takiej formie rzeczywiście, i nawet warte to rozpatrzenia, dzięki za podpowiedź.

Unknown pisze...

Ale jeśli będziesz chciał kontynuować od tego wydania to ominiesz dwa zeszyty.
W pierwszym tomie angielskim jest Thor #1-8 i Peter Parker: Spider-Man #2, a w WKKM jest tylko siedem zeszytów ;(
Trochę nas wykiwali z tym wydaniem...

Tomek pisze...

No trochę to mało powiedziane, bardzo nieładnie z ich strony, zniechęcają mnie.

Pchlak pisze...

Takie mega-laikowskie pytania.
1.To rysownicy nie są objęci swego rodzaju umową z wytwórnią? Bo jakże to, koleś który rysował Supermana, robił również dla konkurencji?

2.Po ile w kioskach stoją wydania WKKM?

Tomek pisze...

1. Są, ale umowy nie są dożywotnie, więc czasem zmieniają obozy.
2. 39,90.

Anonimowy pisze...

No niestety, wg rozpiski WKKM - nie będzie kontynuacji. Ale na pocieszenie - przewidziane jest wydanie 1602 Gaimana:)
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Official_Marvel_Graphic_Novel_Collection

Tomek pisze...

Czy na pocieszenie, to się zobaczy :)